از هر دری سخنی

زندگی از اولش سخت بود ما بچه بودیم نمیفهمیدیم ...!

از هر دری سخنی

زندگی از اولش سخت بود ما بچه بودیم نمیفهمیدیم ...!

۳۱ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

از تندیس ‏ظریف‬ پرده برداری شد.البته این تندیس بیشتر سردیس بهش میخوره تا تندیس! اصلن هم شبیه ظریف نیست،میگن بعد از پرده برداری ظریف های های گریه میکرده میگفته: مو نوموخوام اینو:) جهانگیری گفته یکی دیگه میخرم واست کاپیتان ...


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۴ ، ۲۱:۴۱
وفا ملکیان

دوشنبه ۱۹ اکتبر ۲۰۱۵
ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺳﻴﺎ ﻫﻚ ﺷﺪﻩ و ﻫﻜﺮ ﺗﻬﺪﻳﺪ ﻛﺮﺩﻩ ﻛﻪ ﺗﻤﺎﻡ اﻃﻼﻋﺎﺕ ﺭا ﺩﺭ اﺧﺘﻴﺎﺭ ﻣﺮﺩﻡ ﺧﻮاﻫﺪ ﮔﺰاﺷﺖ.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۴ ، ۱۴:۲۶
وفا ملکیان

تلاش مردان برای متوقف کردن کاترین سویتزر از رقابت ماراتن در بوستون
او اولین زنی بود که مسابقه را به پایان رساند.


کاترین سویتزر(به انگلیسی: Kathrine Switzer) اولین زنی است که دوی ماراتن بوستون را با شماره رسمی دویده‌است. او در این مسابقه در سال ۱۹۶۷ شرکت کرد، ۵ سال پیش از اینکه زنان حق شرکت رسمی در این مسابقات را داشته باشند. او تحت نام ک. وی. سویتزر [۱] نام‌نویسی کرد، در نتیجه جنسیت وی پنهان ماند. یکی از مقامات رسمی ماراتن، جاک سمپل[۲]، سعی کرد وی را به بیرون مسیر مسابقه بکشد و خطاب به کاترین سویتزر فریاد زد «از زمین مسابقه من گم شو بیرون و این شماره را بده به من.» اما دوست پسر سویتزر، تام میلر[۳]، که همراه با وی می‌دوید با تنه به سمپل مانع از این کار شد. عکسی که از این صحنه گرفته شده‌است در صدر اخبار بوده‌است

برداشت از ویکی پدیا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۴ ، ۰۹:۰۴
وفا ملکیان

بنر استقلالی‌ها در درفشی‌فر - تمرین دوشنبه 27 مهر         ۱۳۹۴                                                                                                                           

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۴ ، ۰۰:۳۲
وفا ملکیان

دوستان اینو خیلی شنیدیم: مثنوی هفتاد من هست. اینجوری به ذهن بعضی ها میرسه که یعنی خیلی زیاد و سنگین هستش و نسبت میدن به مولانا. ولی اینطور نیست ...
این شعر مربوط به ناصر فیض هست که هفتاد بار کلمه من در اون به کار رفته .


مثنوی هفتاد "من"

من اگر با من نباشم می شوم تنهاترین
کیست با من گر شوم من باشد از من ماترین
من نمی دانم کی ام من،لیک یک من در من است
آن که تکلیف منش با من منِ من، روشن است
من اگر از من بپرسم ای من ای همزاد من!
ای من غمگین من در لحظه های شاد من!
هرچه از من یا من من،در من من دیده ای
مثل من وقتی که با من میشوی خندیده ای
هیچ کس با من چنان من مردم آزاری نکرد
این من من هم نشست و مثل من کاری نکرد
ای من با من، که بی من، من تر از من می شوی
هرچه هم من من کنی، حاشا شوی چون من قوی
من منِ من،من منِ بی رنگ و بی تاثیر نیست
هیچ کس با من منِ من، مثل من درگیر نیست
کیست این من؟ این من با من ز من بیگانه تر؟
این من من من کنِ از من کمی دیوانه تر؟
زیر باران من از من پر شدن دشوار نیست
ورنه من من کردن من، از من من عار نیست
راستی! این قدر من را از کجا آورده ام،
بعد هر من بار دیگر من،چرا آورده ام؟
در دهان من نمی دانم چه شد افتاد من
مثنوی گفتم که آوردم در آن هفتاد من!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۴ ، ۲۲:۳۳
وفا ملکیان

'مجسمه عشق' ساخته مجسمه ساز اوکراینی 'الکساندر میلو'...
این مجسمه دو فرد بزرگسال سیمی که پشت به پشت هم نشسته اند را نشان می دهد که کودکان درونشان برای رسیدن به هم از درون این زندان تلاش می کنند...


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۴ ، ۱۳:۲۱
وفا ملکیان
یک عکس خیلی جالب


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۴ ، ۲۰:۲۸
وفا ملکیان

در پی بازداشت ۲۲ معلم زن و مرد ایرانی در امارات متحده عربی سرپرست مدارس ایران نیز در این کشور بازداشت شد. امارات دلیل بازداشت این معلمان را نداشتن مجوز کار عنوان کرده است

خبرگزاری ایسنا از بازداشت شهباز گودرزی، سرپرست مدارس ایران در امارات متحده عربی توسط دادستانی العین خبر داد.

این خبرگزاری روز چهارشنبه (۲۲ مهر/ ۱۴ اکتبر) در گزارشی خبر داد: «در ادامه‌ی سیاست‌های غیر دوستانه مقامات اماراتی و در پی بازداشت اخیر تعدادی از معلمان ایرانی در منطقه العین امارات به بهانه نداشتن مجوز کار، صبح امروز شهباز گودرزی، سرپرست مدارس جمهوری اسلامی ایران در امارات متحده‌ی عربی نیز بازداشت شد .»

ایسنا می‌نویسد، از حدود ۸ روز پیش ۹ معلم مرد ایرانی و ۱۳ معلم زن ایرانی به دلیل نداشتن بطاقه‌العمل (کارت کسب و کار) و همچنین مجوز کار در منطقه العین که زیر نظر ابوظبی است بازداشت شده‌اند.

در پی بازداشت معلم‌های ایرانی در امارات، وزارت خارجه ایران کاردار امارات را احضار کرد. وزارت خارجه نگرانی خود از بازداشت این معلمان را ابراز کرده و خواستار حل و فصل این مسئله و آزادی هر چه زودتر آنان شد. وزارت خارجه ایران تصریح کرد که این بازداشت "با وجود چند سال کار قانونی و فعالیت مدارس ایرانی" انجام شده است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۴ ، ۱۹:۵۹
وفا ملکیان

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه می‌گوید که برای اجرای فرمان رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر "ایجاد رعب در دشمن در جبهه جنوب" برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است. او از آمادگی برای انجام عملیات انتحاری خبر داد


علیرضا تنگسیری در گفت‌وگوی مفصلی با خبرگزاری فارس، از رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران، ادعا کرد که نیروی دریایی سپاه در تمام کناره‌های خلیج فارس خود را آماده هر درگیری احتمالی با نیروهای آمریکایی کرده است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه، دوشنبه (۲۰ مهر / ۱۲ اکتبر) گفت: «ما الان به گونه‌ای عمل می‌کنیم که همه جا هستیم و هیچ جا نیستیم یعنی در کل ساحل حضور داریم اما دشمن نمی‌داند که ما کجا هستیم.»

او افزود نیروی دریایی سپاه با اعتقاد به این که "دشمن توانمندی این را دارد که پایگاه‌های ثابت را بزند" به این راه‌کار رسیده که باید تجهیزات خود را مخفی کند.

عملیات انتحاری علیه ناوهای آمریکا

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه می‌گوید برای این منظور تونل‌هایی در سراسر ساحل جنوب ساخته شده که "هم موشک‌ها، هم سلاح‌هایی مثل راکت‌اندازهای متحرک و هم شناورها" در آنها جا می‌شوند.

تنگسیری گفت: «عقل سلیم این را نمی‌گوید که ما فقط توان خود را در خلیج فارس ببینیم. حتما بایستی استراتژی "دست بلند" را کار کنیم که روی آن کار شده و صورت گرفته است.»

یکی از جنبه‌های مهم این استراتژی ضربه‌زدن به منافع آمریکا و متحدانش در نقاط مختلف جهان است که می‌تواند حتا به وسیله عملیات انتحاری انجام شود؛ عملیاتی که آن را شهادت‌طلبانه یا استشهادی نیز می‌خوانند.

این فرمانده ارشد سپاه با تاکید بر این که "اعتقاد ما این است که باید دفاع را مردمی و از توان نیروهای انسانی استفاده کنیم" هشدار داد: «هستند کسانی که با مواد منفجره خود را به ناوهای آمریکایی بزنند.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۴ ، ۰۸:۰۸
وفا ملکیان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد


بند قیصر یا پل شادروان شوشتر این پل بند مربوط به دوران ساسانی است. پل شادروان شوشتر قدیمی ترین پل جهان میباشد که دارای 44 دهنه بوده و حدود 50 درصد آن بازسازی شده است. به موجب روایات شرقی شاپور یکم شاهنشاه ساسانی پس از اسارت والریانوس امپراتور روم او را مجبور کرد که در ساختمان سد نزدیک به شوشتر کار کند. این سد ۱۵۰۰ قدم طول داشت و هنوز هم برای برگرداندن آب کارون به مزارع بکار می‌رود. احتمال قوی می رود که شاهنشاه ایران اسیران رومی را در ناحیهٔ گندی شاپور و شوشتر مستقر کرده باشد. ایرانیان مهارت رومیان را در فنون بسیار اهمیت می‌دادند و بلاشک هم سد و پل بزرگ شوشتر عمل مهندسین رومی است.[۱] این پل-بند به همراه 15 اثر تاریخی آبی دیگر شوشتر بصورت یکجا در نشست سالانه کمیته میراث جهانی یونسکو در ۲۶ ژوئن ۲۰۰۹ (۵ تیرماه ۱۳۸۸) در شهر سویل اسپانیا، با احراز معیارهای ۱، ۲ و ۵ با عنوان نظام آبی تاریخی شوشتر به عنوان دهمین اثر ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو با شماره ۱۳۱۵ به ثبت رسید.[۲]

پل بند شادروان دارای ۴۴ دهانه بوده که در حال حاضر تعداد ۳۷ دهانه آن موجوداست. ظاهراً این پل در طول تاریخ چند بار به عمد تخریب شده‌است. فردوسی در شاهنامه خود ابیاتی را در وصف ساخت پل شادروان آورده‌است.

همی برد هر سو برانوش را
بدو داشـتـی در سخـن گوش را
یکی رود بد پهن در شوشتر
که ماهی نکردی بـرو بـر گذر
برانوش را گفت گر هندسی
پلی ساز آنـجا چنان چون رسی
که ما بازگردیم و آن پل به جای
بـمـانـد به دانـایـی رهـنـمای
به رش کرده بالای این پل هزار
بـخـواهـی ز گـنـج آنـچـه آید به کار
تو از دانشی فیلسوفان روم
فراز آر چندی بران مرز و بوم
چو این پل برآید سوی خان خویش
برو تازیان باش مهمان خویش
ابا شادمانی و با ایمنی
ز بد دور وز دست اهــریـمـنـی
به تدبیر آن پل باستاد مرد
فراز آوریدش بران کارکرد
بپردخت شاپور گنجی بران
که زان باشد آسانی مردمان
چو شد شه برانوش کرد آن تمام
پلی کرد بالا هزارانش گام
چو شد پل تمام او ز ششتر برفت
سوی خان خود روی بنهاد تفت



۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۴ ، ۰۸:۴۶
وفا ملکیان