از هر دری سخنی

زندگی از اولش سخت بود ما بچه بودیم نمیفهمیدیم ...!

از هر دری سخنی

زندگی از اولش سخت بود ما بچه بودیم نمیفهمیدیم ...!

مثنوی هفتاد من رو همه شنیدیم. چی هستش؟

شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۳ ب.ظ

دوستان اینو خیلی شنیدیم: مثنوی هفتاد من هست. اینجوری به ذهن بعضی ها میرسه که یعنی خیلی زیاد و سنگین هستش و نسبت میدن به مولانا. ولی اینطور نیست ...
این شعر مربوط به ناصر فیض هست که هفتاد بار کلمه من در اون به کار رفته .


مثنوی هفتاد "من"

من اگر با من نباشم می شوم تنهاترین
کیست با من گر شوم من باشد از من ماترین
من نمی دانم کی ام من،لیک یک من در من است
آن که تکلیف منش با من منِ من، روشن است
من اگر از من بپرسم ای من ای همزاد من!
ای من غمگین من در لحظه های شاد من!
هرچه از من یا من من،در من من دیده ای
مثل من وقتی که با من میشوی خندیده ای
هیچ کس با من چنان من مردم آزاری نکرد
این من من هم نشست و مثل من کاری نکرد
ای من با من، که بی من، من تر از من می شوی
هرچه هم من من کنی، حاشا شوی چون من قوی
من منِ من،من منِ بی رنگ و بی تاثیر نیست
هیچ کس با من منِ من، مثل من درگیر نیست
کیست این من؟ این من با من ز من بیگانه تر؟
این من من من کنِ از من کمی دیوانه تر؟
زیر باران من از من پر شدن دشوار نیست
ورنه من من کردن من، از من من عار نیست
راستی! این قدر من را از کجا آورده ام،
بعد هر من بار دیگر من،چرا آورده ام؟
در دهان من نمی دانم چه شد افتاد من
مثنوی گفتم که آوردم در آن هفتاد من!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۵
وفا ملکیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی