از هر دری سخنی

زندگی از اولش سخت بود ما بچه بودیم نمیفهمیدیم ...!

از هر دری سخنی

زندگی از اولش سخت بود ما بچه بودیم نمیفهمیدیم ...!

“زید عبدالمحسن”، کودک ۷ ساله‌ی سوری که به همراه پدر و برادرش و با دعوت باشگاه رئال مادرید اسپانیا به این کشور پناهنده شده، شام‌گاه شنبه (۱۹ سپتامبر-۲۸ شهریور) در آغاز دیدار تیم‌های رئال مادرید و گرانادا، دست در دست کریس رونالدو ستاره‌ی پرتغالی وارد ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو شهر مادرید شد تا روز ویژه‌ای برای وی رقم بخورد.

زید و پدرش “اسامه” روز ۸ سپتامبر (۱۷ شهریور) در هنگام فرار از اردوگاه “روشکه” در مرز مجارستان-صربستان در اثر لگدپراکنی یک فیلم‌بردار مجارستانی به زمین افتادند.
تصاویر این اتفاق که به شکل گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های خبری جهان منتشر شد، از یک سو باعث گردید تلویزیون مجارستانی همکاری‌اش با “پترا لازلو”، فیلم‌بردار خاطی خود را قطع کند؛ و از سوی دیگر، موجب شهرت اسامه عبدالمحسن و پناهندگی سریع وی به کشور اسپانیا شد.
این پناهنده‌ی سوری که پیش‌تر در لیگ برتر فوتبال سوریه مربی بوده، صبح روز چهارشنبه بعد از سفری طولانی، به همراه دو فرزندش، وارد شهر مادرید شد و در آن‌جا مورد استقبال نماینده‌ی آکادمی مربی‌گری “سنافه” که زیر نظر باشگاه رئال مادرید فعالیت می‌کند، قرار گرفت.
این آکادمی قرار است علاوه بر پرداخت هزینه‌های اولیه‌ی اسکان آقای عبدالمحسن و فرزندانش، کمک خواهد کرد تا همسر و باقی اعضای خانواده‌ا‌ی او که در حال حاضر در ترکیه به سر می‌برند، به وی بپیوندند.





موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۳۱
وفا ملکیان

نظرات  (۱)

سایت رسمی حزب اتحاد دمکراتیک کورد (PYD) در صفحه خود مطلبی را در مورد اسامه عبدالحسین منتشر کرده و در آن به این موضوع اشاره شده که اسامه در سال 2004 میلادی همکاری نزدیکی با بشار اسد در قتل و عامل بیش از 60نفر کورد سوریه داشته است. اسامه عبدالحسینی یکی از اعضاء فعال پلیس بعث سوریه در استان قامشلو بود و به صورت علنی تنفرش را از ملّت کورد نشان می داد و در انظار عمومی به مردم کورد فحش می داد.
 حزب اتحاد دمکراتیک کورد به این موضوع اشاره می کند که بعد از انقلاب سراسری سوریه اسامه به عضویت القاعده سوریه در می آید و در کشتارها این گروه در مناطق کوردنشین نقش برجسته ای داشته است.
در چند روز گذشته ویدیویی از این مرد به همراه پسرش در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در حال فرار به اروپا بودند. در حال حاضر این مرد به اسپانیا رسیده و در بدو ورود به این کشور توسط تیم فوتبال رئال مادرید مورد استقبال قرار گرفتند و کریستین رونالدو در  هفته چهارم لالیگا در دیدار مقابل گرانادا دست پسرش گرفته بود و اسامه عبدالحسینی در جایگاه ویژه بازی را نگاه کرد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی